Followers

Thursday 3 January 2013

aku, saya, gua, i, teman, hambo, kawe.....

Assalammualaikum n ucapan selawat kepada nabi junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W.

 Ok, smalam gua dah janji nak citer pasal diri gua dengan seriuss... nama gua dalam ic Amirul Firdaus Mohd Fauzi tp bleh panggil amir je...hahaha... gua lahir kat Royal Town Kuala Kangsar or dalam bahasa mudahnya bandar diraja Kuala Kangsor..tinggi gua 174,badan sederhana, pakaian simple n gua jugak seorang yg hitam manis n kacak...hadoww.... gua skolah menengah kat Clifford School Kuala Kangsar, btol2 betentangan ngn musuh tradisi MCKK...


ni la logo sekolah gua yang tercinta beb......PROUD TO BE CLIFFORDIAN

Ni bangunan lama skolah gua, kat belakang bangunan ni ad lagi 3 blok banunan 4 tingkat...... skolah ni dulu skolah orang putih, lame gler gak ar skolah ni...sbb ditubuhkan mase tahun 1897....lebih seratus tahun....fuyoo..hehe....kelas gua kat tingkat atas tu.....pintu no 5 dari kiri....masa gambar ni di tangkap gua x tahu gua p mane, sbb gambar ni gua ambik dari google image...
tuk tgok dengan lebih seriuss bleh p kat address ni ha.. http://www.ipohworld.org/search8/result.asp?strid=2023
pas abis skolah menengah dengan result STPM yg x seberapa, gua dapat tawaran sambung blajar kat USM Penang...... n Alhamdulillah, gua dapat kos yg gua minat waktu tu....gua blajar Product design kat sane...mungkin gua ni ada jiwa seni agaknye.. sbb tu masa isi borang dulu, gua konfiden gler isi kos ni kat atas skali dalam form tu... n slepas gua jejak kaki kat sana, baru gua tahu kesususahan yg gua hadapi, kursus ni memang perah otak ar tuk dapatkan idea dlm sesuatu design..... klau tido 2 or 3 sehari tu mmg dah biase ar bagi studen yang ambil kursus design cam ni....tp, alhamdulillah, gua lepas gak tuk bergaduasi....huhu alhamdulillah 3X...syukur...

USM Penang... thanks coz mendidik gua n mengajar gua erti kehidupan...
ok, memandang kan jam dah kul 230 am, gua terpaksa pergi ke kamar gua untuk tidur.... gile kau, esok pagi keje kot, klau terbabas pagi kang bising bos gua...hahaha

jangan risau, esok gua sambung lagi cerita gua ni.... blom abis lagi ni..... esok seriuss ,
Insyaallah...
k, smoga diri kita pada hari esok lebih baik dari hari ini dan sebelumnya dan sentiasa dalam keberkatan dan peliharaan Allah SWT. Insyaallah.

Assalammualaikum n slamat pagi.... k bai...

                                                                                                                      to be continued.......







4 comments:

  1. cerita berepisod ;D

    LEPAS NI APAKAH YANG TERJADI PADA WATAK UTAMA DALAM CERITA NI ?

    ReplyDelete
  2. sbnarnya, gua nak citer ringkas je pasal diri gua....tibe2 plak jadi panjang...tu gua konfius tu...haha

    insyaallah, citer ni akan bersambung.... nak tulis ni kena tunggu feel gak...biase ar...biodata ringkas gua ni melibatkan kisah lampau...

    ReplyDelete
  3. aku suka laki nama firdaus. rasa cam tenang je dgr. huhu.

    owhh ko USM eh? aku penah wat lawatan ilmiah kat situ. perghh terbaek lah korg punya sport facilities. best giler!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe....alhamdulillah di beri nama cam ni... penuh makna nama ni....
      facilities usm mmg terbaik ar....gua akui..hehe...tp klau kat u lain gua x sure ar...kot2 ad yg lagi bagus..hehe

      Delete