Followers

Saturday 26 January 2013

AKU, RAKAN DAN SAUDARA KITA

Assalammualaikum sume n ucapan selawat kepada nabi junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W.

Hoho....  pe kabor sume.... tuk entri kali ni, gua nak kongsikan gambar gua masa skolah dulu la..... lukisan ni dah lama gler gua buat.... gua ingat lukisan ni dah ilang, rupanyer dia ter sembunyi kat dalam file bersama2 surat2 cinta gua...haha......selepas gua jumpa, gua terus buat keputusan bijak tuk terus scan guna scaner pejabat gua n simpan dalam komputer gua, ...

gambor di bawah ni gua lukis masa tingkatan 6 dulu... dalam 4 tahun gak la... lukisan ni gua wat sje2 je, sebagai kenangn zaman persekolahan..... bila teringatkan semula kenangan persekolahan dulu, membuatkan gua tersenyum sorang2 sayu... walaupon gua ni jiwa kental n sukar tuk beremosi.....

gambar dia atas tiada kena mengena antara yg idop atau telah meninggal....kenangan terindah..


Majoriti member2 gua ni, still gua contact lagi, ad gak yg lost contact... n alhamdulillah sume dah bejaya dalam bidang masing2...... gua doa kan kalian sukses dalam kerjaya n sentiasa dalam redha Allah.. Insyaallah... yg lost contact tu, semoga Allah pertemukan kita semula...)

gua rasa, bila kita perkatakan tentang member2 kita, offkoss la, banyak perkara manis@sweet memory yng bleh kita ceritakan .... n kenangan pahit mungkin sukar tuk kita kongsikan..btol kan....??
..tetapi ada satu perkara yg kita x leh lupa, iaitu saudara kita di Palestin, Syria, Rohingnya, Iraq, Selatan thai n saudara islam kita yg ditindas dinegara mereka sendiri yg lain..., mari kita doakan mereka, smoga Allah berikan perlindungan dan keselamatan kepda masyarakat islam disana serta diberi kekuatan dan kemenangan kepada pejuang islam kita dalam mempertahankan maruah agama dan tanah air...

ayuh sama2 kita mendoakan kesejahteraan mereka....ni lah salah satu jihad kita...walaupon kita x mampu p sana tuk berjihad..smoga Allah meredhai ape yg kita lakukan ni...Insyaallah...

klau nak tahu, gua cari gambar ni google..hoho...wlau pon knak2 plestin ni comel cam gua....tp dari riak wajah dan kilauan mata nya kita dapat lihat betapa pedih penderitaan yg perlu ditanggung oleh mereka... smoga Allah berikan kekuatan kepada mereka...insyaallah...
 
k,cukup stakat ni.... smoga diri kita pada hari esok lebih baik dari hari ini dan sebelumnya dan sentiasa dalam keberkatan dan peliharaan Allah SWT. Insyaallah.

Assalammualaikum n slamat pagi.... k bai...
 
 
 















1 comment:

  1. chewah ko... jom ikut aku join give away nie ni :) http://mawardiyunus.blogspot.com/2013/02/big-giveaway-by-cikgu-fizi-fizgraphic.html

    ReplyDelete